وبلاگ شخصی حامد پروینی

دانلود مقالات علمی، کتابهای الکترونیکی، ویدئوهای آموزشی

وبلاگ شخصی حامد پروینی

دانلود مقالات علمی، کتابهای الکترونیکی، ویدئوهای آموزشی

آخرین نظرات

۵۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۱
خرداد

موزه لوور در شهر پاریس پایتخت کشور فرانسه واقع شده‌ است. بیش از ۳۵ هزار اثر هنری در هشت بخش مختلف موزه لوور نگهداری می‌شود. موزه لوور با بیش از ۹٫۵ میلیون بازدیدکننده در سال، پربازدیدترین موزه جهان است.

موزه لوور پاریس - از وبلاگ شخصی حامد پروینی

  • حامد پروینی
۲۸
خرداد

برگردان و ترجمه متن کامل این منشور چنین است:

خط 1. «کورش» (در متن بابلی : «کو - رَ - آش»)، شاه جهان، شاه بزرگ، شاه توانمند، شاه «بـابـِل»(با - بی - لیم)، شاه «سـومـر»(شو- مـِ - ری) و «اَکـَّد»(اَ‌ک - کـَ - دی - ای)، ...

خط 2. ... همه جهان.

از این جا تا پایان سطر نوزدهم، نه از زبان کورش، بلکه به روایت ناظری ناشناخته که می‌تواند نظر اهالی و بزرگان بابل باشد، بازگو می‌شود.

خط 3. ... مرد ناشایستی به فرمانروایی کشورش رسیده بود.

خط 4. او آیین‌های کهن را از میان برد و چیزهای ساختگی به جای آن گذاشت.

  • حامد پروینی
۲۷
خرداد

زمان اجرا مقدار زمانی از کامپیوتر است که برنامه برای اجرای کامل مصرف می کند. برای محاسبه پیچیدگی زمان الگوریتم ابتدا تعداد قدم های الگوریتم به صورت تابعی از اندازه مسئله مشخص می شود، برای انجام این کار تعداد تکرارعملیات اصلی الگوریتم محاسبه می شود و به صورت تابع f(n) (که n تعداد ورودی هاست) بیان می شود. سپس تابع g(n)، که مرتبه بزرگی تابع f(n) را وقتی اندازه ورودی به اندازه کافی بزرگ است نشان می دهد، بدست می آید. در نهایت پیچیدگی الگوریتم برای نشان دادن رفتار الگوریتم با ورودی های مختلف با استفاده از نمادها O ، Θ و Ω بیان می شود.

  • حامد پروینی
۲۶
خرداد

آیا وایرلس در مکان عمومی امن است؟ - از وبلاگ شخصی حامد پروینی

Wi-Fi مجانی در اماکن عمومی مثل هتل‌ها، فرودگاه‌ها، فروشگاه‌ها، ترمینال‌ها و... برای انجام کارهای مهم و خیلی سریع مورد استفاده قرار می‌گیرد اما استفاده از این امکانات اگرچه کار کاربران را راه می‌اندازد اما باید دید به خطراتش می‌ارزد یا نه؟
 نماینده رسمی و انحصاری شرکت پاندا سکیوریتی در ایران، محققان امنیتی شرکت پاندا سکیوریتی در تحقیقاتی گسترده به بررسی میزان خطرات استفاده از Wi-Fi مجانی در امکان عمومی پرداخته است.
در این تحقیق عنوان شده است در هر ارتباط اینترنتی تمام آنچه ارسال و یا دریافت می‌شود، کدگذاری می‌شوند، اما باز هم خیلی فایده ندارد و Wi-Fi‌های عمومی و البته مجانی، امن نیستند.

  • حامد پروینی
۲۵
خرداد

DNS چیست؟
DNS (سیستم نام‌گذاری دامنه) سرویسی است که نام دامنه شما را به نشانی‌های IP تبدیل می‌کند. نام دامنه اغلب حروف الفبا است تا یادآوری آن‌ها برای ما ساد‌ه‌تر باشد، اما در واقعیت، اینترنت بر اساس نشانی‌های IP کار می‌کند. DNS نام دامنه را در هر اتصال، به نشانی IP متناظر تبدیل می‌کند. یک سرور DNS می‌تواند از سایر سرور‌ها درباره تبدیل نام یک دامنه مشخص به نشانی IP متناظر سؤال کند تا در نهایت IP متناظر مشخص شود. کامپیوتر‌ها و سایر دستگاه‌ها از نشانی IP به‌منظور مسیریابی ترافیک داده استفاده می‌کنند. این کار مشابه شماره‌گیری تلفن مورد نظر و برقراری ارتباط با یک شخص است. DNS نظیر یک اپراتور هوشمند عمل می‌کند و DNS شما این وظایف بزرگ را مدیریت می‌کند.

  • حامد پروینی
۲۵
خرداد

Web Hosting چیست؟

قبل از آن‌که به بیان نقاط قوت هریک از سرویس‌ها بپردازیم ابتدا بهتر است توصیفی از میزبانی وب داشته باشیم. منظور از میزبانی وب، سرویسی است که سایت شما را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. به عبارت دیگر سرور یا همان میزبان وبی که در تمام طول شبانه‌روز فعال است و زمانی‌که کاربران اقدام به بازدید از سایت شما می‌کنند، اطلاعات را از این مکان دریافت می‌کنند.

  • حامد پروینی
۲۵
خرداد
  • حامد پروینی
۲۵
خرداد
  • حامد پروینی