شرکتهای معروف و پیامهای مخفی در لوگوی آنها
وایو
در ابتدا شاید یک کلمهی ساده ببینید، اما اگر کمی دقت کنید متوجه میشوید که دو حرف اول یک سمبل آنالوگ و دو حرف آخر، اعداد باینری یعنی صفر و یک هستند.
آمازون
اولین چیزی که بعد از دیدن لوگوی این شرکت به چشم میخورد، چهرهی خندانی است که نشاندهندهی اهمیت رضایت مشتریان برای آمازون است. اگر کمی دقیقتر نگاه کنید میبینید که خط زرد مانند فلشی از حرف A به سمت Z میرود. یعنی از A تا Z هر چه که بخواهید، در آمازون میتوانید آن را بیابید.
گوگل
آیا دقت کردهاید که لوگوی گوگل از چهار رنگ اصلی تشکیل شده که توسط یک رنگ فرعی ترتیب آنها شکسته شده است؟ این اتفاق کاملا عمدی بوده است و نشان میدهد که گوگل آمده تا قواعد بازی را تغییر دهد. همچنین گوگل لوگوی خود را با ترکیب سادهی حروف طراحی کرده است تا نشان دهد بیآلایش عمل میکند.
پپسی
در سال ۲۰۰۸ شرکت پپسی مبلغ یک میلیون دلار را برای طراحی لوگویی جدید به شرکت آرنل پرداخت کرد. ( لوگوی قدیمی پپسی را در سمت چپ و لوگوی جدید را در سمت راست عکس میتوانید ببینید.) در نتیجهی اینکار پپسی باید میلیونها دلار دیگر نیز برای تغییر برند خود خرج میکرد. بعدها مدارکی از شرکت آرنل فاش شدند که نشان می دادند، لوگوی جدید پپسی نوعی کد داوینچی است. بنابر این مدارک، لوگوی جدید بر اساس فنگشوئی ( به معنای باد و آب در زبان چینی)، رنسانس، نظریهی نسبیت، جهان هستی و خیلی موارد دیگر طراحی شده است. بله لوگوی پپسی کلیدی برای گشایش قفل رمزهای هستی است.
آیبیام
در بین خطوط بزرگ سفیدی که از روی حروف لوگوی آن میگذرند، پیامی پنهان برای ما دارد. اگر به پایین حرف M دقت کنید، خطوط سفید دو علامت تساوی ایجاد کردهاند که پیام عدالت و مساوات را در خود دارد.
تویوتا
سه شکل بیضی موجود در لوگوی تویوتا نشان دهندهی سه قلب هستند. یکی قلب مشتری، دیگری قلب محصول و سومی قلب پیشرفت در زمینهی فناوری است. احتمالا این پیام را همه میدانند اما پیامی دیگر در دل لوگوی تویوتا نهفته است که در عکس زیر آمده است:
کوکاکولا
به حرف O در لوگوی کوکاکولا دقت کنید، احتمالا در ابتدا متوجه چیزی نمیشوید اما اگر با دقت بیشتری نگاه کنید پرچم دانمارک را خواهید دید. دانمارک شادترین کشور دنیاست. هدف اصلی از طراحی لوگو، پرچم دانمارک نبود اما با مشخص شدن این موضوع، شرکت کوکاکولا از این ماجرا استقبال کرد و مراسمی در بزرگترین فرودگاه دانمارک برگزار کرد. در این مراسم کوکاکولا از بازدیدکنندگان با پرچم دانمارک استقبال میکرد. اگر نمیتوانید پرچم دانمارک را ببینید به عکس زیر دقت کنید:
فِدِکس
لوگوی فدکس یک لوگوی خلاقانه است. در نگاه اول چیزی غیر از دو رنگ متفاوت و کلمهی فدکس نمیبینیم. اما اگر به فضای سفید رنگ بین دو حرف E و X دقت کنید، فلشی میبینید که نشاندهندهی نگاه آیندهنگرانهی فدکس است.
منبع: زوم ایت