وبلاگ شخصی حامد پروینی

دانلود مقالات علمی، کتابهای الکترونیکی، ویدئوهای آموزشی

وبلاگ شخصی حامد پروینی

دانلود مقالات علمی، کتابهای الکترونیکی، ویدئوهای آموزشی

آخرین نظرات

داوینچی، نابغه یا غریبه!

شنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۲ ب.ظ

زارهای لئوناردو داوینچی - عکس آناتومی بدن انسان - وبلاگ شخصی حامد پروینی

داوینچی متولد 1452 ایتالیاست، او یک همه کاره ی به تمام معنابود! از نقاشی و مجسمه سازی تا ریاضی و ابداعات عجیب همه در حیطه ی کارهای اوست، بسیاری از او به عنوان بزرگترین نابغه ای که تاکنون زیسته یاد میکنند و بسیاری او را دارای ارتباطات عجیب و حتی فرازمینی میدانند.او طرح ها و کنجکاوی هایش را که بالغ بر هزاران برگه است در اتاق شخصی خود نگه میداشت، و به علت میزان بسیار بالای این طرح ها بسیاری به مرور به او قدرتهایی اسرار امیز نسبت دادند، داوینچی اولین طرح ها از توپ جنگی، تانک، هواپیما، مسلسل سبک، ریل و چندین وسیله ی جنگی عجیب دیگر را ارائه داده بود، در این میان ساعتی به نام ساعت داوینچی وجود دارد که از خصوصیات بسیار عجیب و دقیقی برخوردار بوده و تمام ساعت های مچی مدرن را میتوان میراث دار همان طرح نامید.در این میان بعضی نوشته های او به شکلی نوشته شده که تنها در برابر ایینه قابل خواندن است! او همچنین در طراحی اناتومی بدن نیز از قابلیت های خاصی برخوردار بوده و تعداد زیادی طراحی اناتومی بدن انجام داده بود.
زارهای لئوناردو داوینچی - عکس آناتومی بدن انسان - وبلاگ شخصی حامد پروینی
معروف ترین اثار نقاشی او مونالیزای معروف، شام آخر، تطهیر مسیح و یحیای تعمید دهنده است.
داوینچی در زندگی خود شاهکارهای بسیاری خلق کرد اما در همین میان نیز کارهای عجیبی انجام داد، او عاشق طراحی وسائل نظامی جهت کشتار بوده، به شکلی که بیشتر طراحی های در واقع تسلیحات جنگی است، با اینکه به نظر میرسد او مسیحی بوده اما اعتقاد او کاملا خودساخته و غیرمسیحی است، در میان یادداشت های او مطالبی مبنی بر اعتقادات غیرالهی و حتی بی خدایی به چشم میخورد، داوینچی در رساله ی خود حتی اشاره ای به خداییت موجودات غیرزمینی میکند! درمورد گرایشات جنسی داوینچی نیز شک و شبهه های بسیاری وجود دارد، عموم نقاشی از انسان داوینچی مانند مونالیزا، باکوس، یحیای تعمید دهنده نوعی القای دو جنسیتی دارند و تشخیص جنسیت شخص کمی سخت است، برای مثال در نقاشی یحیای تعمید دهنده به وضوح اندام زنانه به چشم میخورد، و نکته ی دیگر شعری است که در ان به نظر میرسد داوینچی درمورد یک پسر گفته و در ان به تمجید از زیبایی اندام او پرداخته، همین مسئله باعث شده بسیاری او را یک همجنس گرا و یا حتی دوجنس گرا بدانند.

زارهای لئوناردو داوینچی - عکس شام آخر - وبلاگ شخصی حامد پروینی

نقاشی های داوینچی اما سال هاست محققان را مشغول کرده است، مونالیزا بیش از 200سال است که در حال بررسی است و به نظر میرسد نکات بسیار زیادی دارد، این نقاشی در سال های 2006 و 2011 توسط لیزر بررسی شد و ان طور که مشخص شده این شخص ابتدا به شکل عریان کشیده شده، سپس با طرحی ابی بر روی کل اثر دوباره کشیده شده است، که همین علت لبخند عجیب مونالیزاست( این لبخند در زوایاهای مختلف نوری تغییر حالت میدهد)، هرچند بسیاری معتقدند هنوز چیزهای بسیاری درمورد این اثر نامشخص است.

زارهای لئوناردو داوینچی - عکس لبخند مونالیزا - وبلاگ شخصی حامد پروینی

نقاشی دیگر او شام اخر است که انرا بروری دیواری در یک صومعه و در طول سه سال کشیده بود، این نقاشی در نهایت با همان دیوار از این صومعه خارج شد، این اثر عجیب ترین اثر داوینچی است، تاکنون بیش از 20 نقش غیرقابل دیدن در این اثر شناسایی شده است، برای مثال اگر این اثر در برابر سه ردیف ایینه قرار بگیرد، جامی در ان دیده میشود که به نظر بسیاری همان جامی که مسیح انرا شفا بخش نامید، و یا اینکه شوالیه ای که در اثر دیده میشود!
تمام کتاب های نوشته شده توسط داوینچی را باید در برابر ایینه خواند، که در یکی از این کتاب ها نزدیک به 20صفحه جملات رمزگذاری شده نوشته شده که تا به امروز شکسته نشده اند. داوینچی اولین کسی بود که متوجه شد عمر درختان در حلقه های ان است، و به نظر میرسد به شکلی مخفیانه و به دور از چشم کلیسا به کالبدشکافی انسان میپرداخته است.
رازهای لئوناردو داوینچی - کالبد بدن انسان - وبلاگ شخصی حامد پروینی
طراحی او از تانک، هواپیما و هلی کوپتر بسیاری پیچیده و دقیق است و در علم عدسی ها به حداستادی رسیده بود. بسیاری معتقدند داونیچی با فرازمینی ها و یا قدرتی برتر در ارتباط بوده و حتی اینکه او جایگاه صندوق عهد که صندوقی است افسانه ای که بارها در تورات و انجیل به ان اشاره شده را نیز میدانسته است و این نقاشی ها در واقع راه رسیدن به این چیزهاست.
داوینچی همچنین اولین لباس غواصی را با دقتی خاص طراحی کرده بود، این لباس اولین باردر جنگ جهانی استفاده شدن، او همچنین طرح وسیله ای مخوف را کشیده بود که در میادین جنگ حرکت میکرد و پای سربازان را قطع میکرد!
داوینچی در نهایت در سال 1519 ودر اوج امادگی ذهنی و سلامت درگذشت.
زارهای لئوناردو داوینچی - وبلاگ شخصی حامد پروینی

نظرات  (۸)

خیلی جالب بود...ممنون
ممنونم از مطالب خوب وبلاگ تون
بابت اطلاع رسانیتون ممنونم.
ممنون بابت اطلاع رسانیتون.
  • ابوالفضل نخعی
  • جالب بود
    وبتون حرف نداره
    عالی
    ممنون میشم وب منو هم دنبال کنید
    for U + :)
  • محمد مهدی امجدیان
  • ممنون
    جالب بود
    پاسخ:
    سپاس مهندس

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.